Nelegalių kopijų gamyba arba piratavimas bei jų naudojimas vis dar yra viena didžiausių mūsų visuomenės bėdų. Iš vienos pusės, atrodytų, techniškai nesudėtingas veiksmas – kopijavimas, – yra labai paprastas ir greitas būdas įsigyti norimą kūrinį ar jo dalį. Bet iš kitos pusės žvelgiant, matome didelę moralinę ir materialinę žalą, kurią patiria tiek autorius, tiek leidėjas, tiek, galiausiai, ir pats vartotojas. Žinodamas, kad jo kūriniai yra nelegaliai kopijuojami, autorius patiria visuomenės nepagarbą ir net pažeminimą – jo darbas nevertinamas, o su jo teisėmis nesiskaitoma. Leidyklos taip pat negali susigrąžinti investuotų lėšų ir išleisti naują leidinį. O vartotojas, pasidaręs tik juodai baltas kopijas, praranda estetinį pasigerėjimą leidiniu, „taupydamas“ kelis centus praleidžia (nekopijuoja) kūrinį lydinčių paaiškinimų, leidinio metrikos, ir galiausiai pats nebežino, iš kur ir kieno tas kūrinys.
Yra daug pavyzdžių, kai nekorektiškai autorių atžvilgiu elgiamasi su garso/vaizdo įrašų skelbimais. Akivaizdu, kad mūsų visuomenės švietimas autorių teisių ir pirmiausia (ne)legalių natų kopijavimo klausimais yra vienas svarbiausių uždavinių, siekiant bent kiek pagerinti esamą situaciją. Kaip žinia, daugiausia su nelegaliu natų kopijavimu susiduriama ugdymo įstaigose. Ir tai didžia dalimi nulemia pačių mokyklų vadovų bei pedagogų požiūris, neretai ir teisinis neišprusimas. Nežinant, kaip veikia ir kaip yra reguliuojami autorių ir jų kūrinių naudotojų santykiai dažnai yra elgiamasi impulsyviai, priimant kraštutinius sprendimus – neleisti nieko, arba leisti (ir pateisinti) viską.
Todėl projektas „Meno kirminas. ar aš taip pat?“ yra orientuotas į meno (pirmiausia – muzikos) mokyklų vadovus, mokyklų pedagogus ir mokyklų bibliotekininkus bei į pačius moksleivius, studentus, būsimus profesionalius muzikus ir mokytojus.
Paskaitų temos:
Kas yra legalu ir nelegalu?
Muzikos/meno mokyklų administracijos ir mokytojų teisės ir pareigos, susijusios su autorių teisių apsauga.
Kam tai rūpi?
Žvilgsnis iš autoriaus/kompozitoriaus, leidėjo ir atlikėjo mokytojo, mokinio/ pozicijų į muzikos sklaidą ir vartojimą.
Nebūk kirminas!
Ugdymo procesas ir (ne)legalus muzikos įrašų bei natų kopijavimas.
Aš nesu kirminas!
Žinau, gerbiu ir saugau autorių teises.
Apskritojo stalo diskusija „Meno kirminas. Ar aš taip pat?“
Projektą dalinai remia Lietuvos kultūros taryba